Публікації в ЗМІ

{/to_list}

Мінфін Блоги: Трансфертне ціноутворення: з чим живемо і до чого йдемо, коментар Дмитра Сушко

17 червня 2013 р.

З початку 2013 року, запрацювали нові норми Податкового кодексу за звичайними цінами. Збільшилося число методів визначення звичайної ціни, з'явилися нові, більш легкі для використання методи обгрунтування звичайної ціни, розширився і набув якусь ясність перелік можливих джерел інформації для порівняння звичайних цін.

Однак фіскали не поспішають масово цим користуватися. Як показують сьогоднішні реалії, прецеденти зі звичайними цінами не часта практика, якщо порівнювати ті ж випадки з визнанням сумнівних угод, незгоди з документальним підтвердженням операцій тощо На мій погляд основна причина криється у тому, що рівень кадрів податкової служби з кожним роком стає все нижче і нижче. Досвідчені кадри йдуть на пенсію, молоде покоління не затримується. За такими кадрами складно реалізувати ідеї про наповнення бюджету завдяки трансфертному ціноутворенню, адже написане в акті ще й у суді відстояти потрібно. Хоча існує інформація, що на базі головного податкового навчального закладу, йде підготовка групи фахівців для цілей перевірки безпосередньо трансфертного ціноутворення.

З іншого боку, пропонований сервіс у вигляді попереднього узгодження цін з податковою у контрольованих угодах для великих платників податків, на практиці зовсім не приваблює бізнес. Це пояснюється переважно негативним досвідом відносин бізнесу з податковою, а також небажанням присвячувати контролерів у порядок формування своєї собівартості, рентабельності та інших часто конфіденційних даних.

Менш активно, але обговорюються у різних робочих групах варіанти внесення змін до чинних норм, регулюючі трансферне ціноутворення. У кінці 2012 року Мінфіном було запропоновано скандальний законопроект, який викликав бурю критики, і як наслідок, був відправлений на доопрацювання. Документом міг бути введений додатковий механізм податкового контролю над бізнесом, який у нашій країні міг бути елементарно використаний від створення перешкод нормальній роботі бізнесу до його повної зупинки.

Більш перспективними у короткому проміжку часу зараз виглядають ідеї фіскалів полегшити сам механізм визначення суми податку, прив'язавши це до показників фінансової звітності, правилами бухгалтерського обліку, з подальшими коригуваннями. Відповідний законопроект Міндоходів вже доступний для ознайомлення.

За матеріалами Мінфін Блоги