2009 г.

К списку

Порядок оформления рекламы предприятия на транспорте, который принадлежит физическим лицам - субъектам предпринимательской деятельности

23 ноября 2009 г.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 р. № 270/96-ВР (далі - ЗУ № 270/96-ВР):

рекламодавець - це особа, що є замовником реклами для її виготовлення чи поширення;

виробник реклами - особа, яка цілком чи частково виготовляє рекламу;

розповсюджувач реклами - особа, котра розповсюджує рекламу.

Відповідно до ст. 1 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» від 20.05.1993 р. № 56-93 (далі - Декрет №56-93) податок з реклами належить до місцевих податків. Об'єктом оподаткування податку з реклами згідно зі ст. 11 Декрету №56-93 є вартість послуг за встановлення і розміщення реклами.

Оплачуючи послуги із встановлення і розміщення реклами, рекламодавець перераховує податок з реклами розповсюджувачу реклами. Розповсюджувач, у свою чергу, одержуючи податок від різних рекламодавців, «збирає» його на своєму рахунку й у встановлений термін перераховує його до місцевого бюджету. Отже, у розумінні Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. №2181-III розповсюджувач є платником податку з реклами, тому що відповідно до норм ст. 1 цього Закону платниками податків є особи, на яких покладений обов'язок утримувати і сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі) у бюджет. Таким порядок розрахунків буде у випадку, якщо рекламодавець одержує послуги із розміщення реклами від розповсюджувача без посередників.

Нагадаємо, що відповідно до п.6 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 р. № 727/98, платники єдиного податку -фізичні особи, не звільнюється від сплати податку на рекламу.

Відповідно до Листів Міністерства внутрішніх справ, Департаменту Державної автомобільної інспекції, Центру безпеки дорожнього руху при ДАІ МВС України №4/45/К-1177 від 07.09.2007 р., №03-01/07-11 від 27.08.2007 р. «Про узгодження реклами на транспортних засобах» розміщення реклами на транспорті повинно відповідати вимогам безпеки та Правилам дорожнього руху (ч. 2 ст. 18 ЗУ № 270/96-ВР). На даний час нормативними актами не передбачено обов'язкових документів, що узгоджують нанесену рекламу і які повинен мати власник транспортного засобу. Формуляр на розміщення реклами на транспортному засобі є необов'язковим, але рекомендованим документом, що засвідчує відповідність нанесеної реклами нормам безпеки, завірену Державтоінспекцією, і оформлюється винятково за бажанням власників транспортних засобів.