Эксклюзив

К списку

Заправка авто в нерабочее время как угроза использования авто в личных целях

7 мая 2018 г.

Заправка авто в нерабочее время как угроза использования авто в личных целях На языке оригинала.

Досить часто до бухгалтерів потрапляють чеки на заправку авто, в яких час заправки палива після 18 години при робочому часі водіїв з 9 до 18 години. Розглянемо, чи є податкові ризики для підприємства у разі заправки паливом після 18 години.

Заправкою автомобіля є отримання пального від спеціалізованого підприємства, що здійснює реалізацію пального.

Документами, що підтверджують використання автомобіля в службових цілях, є подорожній лист та інші документи, що передують його складанню (наприклад, наказ на відрядження, завдання водієві на передодні наступного робочого дня).

А тому, з метою виявлення ризиків щодо використання автомобіля в позаробочий час не в службових цілях, а в особистих, необхідно проаналізувати документи, що пов’язані з використанням службового автомобіля. Так, наприклад, якщо водій за наказом керівника направлений у службове відрядження, й заправка автомобіля відбулася під час повернення з відрядження, після 18 години за певних обставин (про які йтиметься у відповідних звітах водія), то в цьому разі ризиків щодо використання автомобіля в особистих цілях не вбачаємо.

Якщо ж за даними первинних документів підстави про використання автомобіля в службових цілях відсутні, то відповідно, матиме місце факт використання автомобіля в особистих цілях.

Наслідком використання автомобіля в особистих цілях працівника є для підприємства нарахування податкових зобов’язань з податку на додану вартість відповідно до п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р. (далі - ПКУ), у зв’язку з використанням запасів не в господарській діяльності; а для працівника - визнання вартості використаного пального в позаробочий час додатковим благом на підставі відповідно до п.164.1 ст.164 ПКУ з відповідним оподаткуванням податком на доходи фізичних осіб з використанням «натурального» коефіцієнту, та нарахуванням військового збору.

Отже, з метою виявлення наявності ризиків у разі заправлення автомобілів в позаробочий час, необхідно виходити з аналізу документів щодо використання автомобіля в службових цілях. Саме, виходячи із змісту документів можна проаналізувати, в яких цілях працівник використовував автомобіль та здійснював його заправку в позаробочий час.

Додатково зазначимо, що якщо за певних причин чи наданих завдань працівник перебував в дорозі в позаробочий час, виконуючи свої службові обов’язки, підприємство має дотримуватися законодавства з оплати праці щодо здійснення доплат та надбавок за роботу в позаробочий час.