Эксклюзив

К списку

Отдельные реквизиты путевых листов

11 июля 2016 г.

Отдельные реквизиты путевых листов На языке оригинала.

Підпис лікаря

Відповідно до п.1.4 Наказу Міністерства охорони здоров'я та МВС «Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів» від 31.01.2013р. № 65/80 (далі - Наказ №65/80) щозмінному передрейсовому та післярейсовому медичним оглядам підлягають водії транспортних засобів підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб - підприємців, що здійснюють перевезення пасажирів та вантажів (далі - перевізник).

Щозмінні передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів здійснюються лікарями лікувального профілю та/або молодшими медичними працівниками з медичною освітою за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа» (далі - медичні працівники). (п.1.8 Наказу №65/80)

Згідно п.4.6 Наказу №65/80 результати проведеного передрейсового та післярейсового медичного огляду заносяться до Журналу щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв (далі - Журнал) за формою згідно з додатком 3 до цього Положення.

Медичний працівник власноруч заповнює усі графи Журналу, а водій ставить свій підпис у графі «Підпис водія про відсутність скарг».

За наявності дорожнього листа медичним працівником робиться запис у ньому про результат контролю стану здоров'я водія автотранспортного засобу.

Щоб виконати вимогу цієї норми, не зайвим буде в формі подорожнього листа передбачити графу і для відмітки лікаря. Але для цілей бухгалтерського обліку такий реквізит не матиме ніякого значення.

Підпис спеціаліста відділу доставки

Жоден нормативний акт не передбачає наявність такого реквізиту в подорожньому листі.

Підпис механіка

Відповідно до п.3.1 Наказу Мінтрансу «Про затвердження Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту» від 30.03.1998р. №102 (далі - Наказ №102) система технічного обслуговування та ремонту ДТЗ передбачає щоденне обслуговування.

Перевірка технічного стану здійснюється щоденно відповідним технічним персоналом після повернення ДТЗ на місце постійної стоянки, а також водієм перед виїздом на лінію та під час зміни водіїв на лінії. Якщо ДТЗ експлуатуються без повернення в кінці робочого дня на місце постійної стоянки, перевірка їх технічного стану проводиться водієм щодня перед початком роботи (п.3.6 Наказу №102).

Саме для підтвердження факту здійснення щоденного обслуговування потрібен підпис механіка, проте формально Наказ №103 наявність такого підпису в подорожньому листі не передбачає.

Час приїзду та заїзду

Даний реквізит також чинним законодавством не передбачено. Більш того, на нашу думку, для уникнення ризику донарахування податку на доходи фізичних осіб у випадку використання автомобіля не в робочий час, доцільно буде взагалі не фіксувати подібні дані у подорожньому листі.

Маршрут та ціль поїздки

На нашу думку, саме ціль і маршрут у подорожньому листі є тими єдиними доказами, що зможуть допомогти підтвердити право підприємство на податковий кредит. Ми розуміємо, що деталізований маршрут може викликати труднощі та забиратиме більше часу на оформлення подорожнього листа, проте скорочений варіант може спричинити додаткові непорозуміння з працівниками податкової.